تامین ابزار آتروپات اجرا و طراحی سوله ارزان و سبک، اسکلت پیچ و مهره، سوله صنعتی

شرکت مهندسی آتروپات

  طراح و سازنده تجهیزات فلزی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

سازه‌های غشایی کششی راه حلی خلاقانه برای معماران و طراحان در ارائه یک ساختار ساده و زیبا می‌باشند. این سازه‌ها در کاربردهای متنوعی مانند نمای ساختمان، آلاچیق و سایبان استفاده می‌شوند. در طول ماه های گرم تابستان، برای خنک نگهداشتن فضای خارج از منزل و تشویق مردم به بیرون آمدن در هنگام گرما، در بسیاری از پارک‌ها، میادین عمومی و میدان‌های خرید از سازه‌های غشایی کششی استفاده شده است. سازه غشایی کششی می‌تواند راه حل مناسبی برای یک فضای عمومی باشد.

چهار مورد از بزرگترین مزیت سازه‌های غشایی کششی به شرح زیر می‌باشد:

1- محافظت در برابر اشعه مضر UV که می تواند باعث سرطان پوست شود
قرار گرفتن در معرض تابش خورشید به صورت طولانی مدت علاوه بر گرما باعث به خطر انداختن سلامتی افراد که در معرض اشعه UV قرار دارند می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند که پوشش PTFE بسته به ضخامت غشاء می‌تواند 85 تا 97 درصد از اشعه UV را بازتابش کند. همچنین دمای زیر سازه را به میزان 2 تا 12 درجه فارنهایت کاهش می‌دهد، که باعث می‌شود ماندن در زیر آن بسیار ایمن تر و راحت تر باشد. پوشش ETFE اشعه ماوراء بنفش را کاهش نمی‌دهد، که آن را به یک پوشش سقف عالی برای گلخانه تبدیل می‌کند اما دمای زیر پوشش را نیز مانند PTFE کاهش می‌دهد.پوشش PVC عملکردی مشابه غشای PTFE ضخیم دارد و 95 تا 99 درصد اشعه UV را منعکس می‌کند.

2- محافظت افراد در شرایط نامساعد جوی
سازه های غشایی کششی، برف و باران را از خود عبور نمی‌دهند و ناحیه ای خشک را در زیر خود فراهم می‌کنند. سازه‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که آب را به دور از منطقه تحت پوشش و به منطقه‌ای که زهکشی مناسبی برای آن تعبیه شده است هدایت کنند. در اینصورت، با استفاده از سازه غشایی، دیگر لازم نیست برنامه‌های خرید و تفریخی خود را در صورت نامساعد بودن شرایط جوی لغو کنید.

3- تجهیزات و خودرو خود را در برابر عوامل جوی و… محافظت کنید
شاید بخواهید اشیاء و تجهیزات با ارزش را از عوامل نامساعد محافظت کنید. سازه‌های غشایی می‌توانند راه‌حلی عالی برای خنک نگه داشتن خودروهای پارک شده و ایمن نگاه داشتن آنها در برابر تگرگ باشند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که دمای خودروها پارک شده در زیر سازه‌های غشایی تا ۲۰ درجه سردتر از خودروهای پارک شده در معرض نور خورشید می‌باشد.

4- سبک معماری زیبا
یک ساختار غشایی کششی با فرم و طراحی زیبا می‌تواند توجه هر فردی را به خودش جلب کند. یک منطقه سایه دار و خنک در پارک‌ها و میادین عمومی و بازارها مردم را جذب می‌کند. ساختار غشایی کششی می‌تواند یک مکان عمومی را به یک مکان برجسته تبدیل کند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

×
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام